Kryteria oceniania



Kryteria/poziom
Podstawowy (1)
Dobry (2)
Bardzo dobry (3)
Ekspert (4)
Zgodność pracy z tematem; dobór treści zgodny z zadaniami
Zadania zostały wykonane częściowo, informacje niekompletne,  skopiowane z materiału źródłowego.
Zadania wykonane poprawnie, informacje  i wnioski poprawne merytorycznie. Samodzielne  sformułowanie tekstu na podstawie  różnych źródeł.
Zadania wykonane w pełni. Samodzielność w tworzeniu tekstu i formułowaniu wniosków.
Zadania wykonane w pełni. Duża samodzielność w tworzeniu tekstu i formułowaniu wniosków. Spójność materiału przygotowanego przez poszczególnych członków grupy.
Forma graficzna
estetyka, oryginalność
Praca mało estetyczna, brak lub mało grafiki.
Staranna forma i  estetyka, , staranne wykonane. zastosowanie map lub zdjęć satelitarnych prawidłowy dobór  zdjęć i materiałów multimedialnych
Estetyczna wizualnie forma, właściwy dobór grafiki do treści, różnorodność grafiki, zdjęć, map, rysunków.
Pomysłowa forma, zwraca uwagę estetyka, staranność doboru grafiki do treści, duża różnorodność grafiki, zdjęć, map, rysunków.
Sposób prezentacji ustnej
Wypowiedź ustna wspierana czytaniem tekstu z prezentacji. Sposób prezentacji nie budzi zainteresowania  słuchaczy.
Prezentacja uporządkowana i zrozumiała dla słuchaczy. Poprawny język.
Wypowiedź płynna,  dobra znajomość prezentowanego materiału.
Wypowiedź płynna, świadcząca o przemyśleniu i dobrej znajomości prezentowanego materiału, umiejętność odpowiedzi na dodatkowe pytania.
Współpraca w grupie
Brak lub mała współpraca w grupie, nierówny podział pracy, brak kontaktu nauczyciela z liderem, prezentacja jest mało spójna – złożona z oderwanych od siebie opracowań.
Sprawiedliwy podział zadań pomiędzy członków grupy. Systematyczny kontakt lidera z nauczycielem.
Dobra współpraca członków, udzielanie sobie w grupie wsparcia i pomocy
Bardzo dobra współpraca członków zespołu skutkuje powstaniem spójnego w formie i treści materiału. Kontakty w grupie częste i inicjowane przez wszystkich jej członków.

Punktacja:

Ocena
Ilość punktów
celujący
15 - 16
bardzo dobry
13 - 14
dobry
 11 - 12
dostateczny
9 - 10
dopuszczający
7 - 8
niedostateczny
0 - 6